Zoeken in deze blog

zaterdag 5 oktober 2013

Tripje naar de Zuidmolen

Tripje naar de Zuidmolen


Mijn bloemla was bijna leeggebakken, tijd om voor wat aanvulling te zorgen.

Over de broden die ik gebakken heb met meel van de Windhond (de molen te Soest) was ik niet bijzonder tevreden, dus tijdens de vakantie had ik uit Frankrijk al een keer een paar pakjes bloem meegenomen.

T65, T55, dat waren de bloemsoorten uit Frankrijk. Deze getallen zeggen iets over de samenstelling van de bloem, hoe hoger het getal, hoe meer "volkoren" dus grauwere, cremekleuriger de bloem is.

De supermarktbloem die ik gebruik is spierwit, geeft prima brood, maar het Franse brood wat ik op de camping at, had veel meer smaak en gaf cremekleurig kruim. Dus wat gespeurd op het WWW en bij de (zeer uitgebreide) webshop van de Zuidmolen uitgekomen. Bestellen kan gemakkelijk, maar leuker is het om er heen te rijden en er een kijkje te nemen.

"Even" naar Groesbeek, een kleine honderd kilometer bij ons vandaan, maar een goed gesprek en wat geduld bracht ons daar. De molen is niet te missen. Op het hoogste punt van Groesbeek, royaal parkeerplaatsen beschikbaar en een overzichtelijke winkel, met een "werkplaats".

Betonmolens met speciekuip en weegschalen, balen bloem. Hier wordt echt wat verkocht!

Een heel scala met gebaksbenodigdheden, stekers, biovoedsel maar vooral veel, en dan bedoel ik ook veel bloemsoorten. Van kant en klare broodmixen, tot kamut en kef. Een ware snoepwinkel dus. De dienstdoende Prius hing bijkans achterover van de bloem en andere benodigdheden en onderweg werd er al gefilosofeerd over de mogelijkheden.





En wat meegebrachte waren:



En de echte kilo's:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten