Zoeken in deze blog

maandag 18 augustus 2014

Er is meer om bruin te bakken

Zo, schandalig lang niks van me laten horen. Dat ga ik goed maken met een uitgebreide story over weer eens wat anders: Worst.

Die zijn ook redelijk bakbruinbaar, dus vond ik dat het wel mocht. Het probleem met ondergetekende is dat ik nogal snel afgeleid ben. Echte verdieping tot op de bloempartikel is niet aan mij besteed, en ik mis de experimentele instelling of nieuwsgierigheid van een echte onderzoeker.

Duf klikkend op vrijdagavond kwam ik de informatieve als ook hilarische site van meneer Wateetons (even googlen) tegen die al vele voedselexperimenten met wisselend succes tot een einde bracht. Een van z'n specialiteiten is worst.

Laat m'n opa Jo nu vroeger slager zijn geweest, dus knowhow genoeg, sterker nog, verhalen genoeg om vele bruingebakken pagina's mee te vullen. Maar goed, niet gehinderd door enige kennis, (hoe moeilijk kan worst nu zijn?) was ik maar vast zelf begonnen.

Goedkope hamlappen, wat spek, fijnmalen, nasikruiden, in een darmpje frommelen en het is worst toch? Trots liet ik de 2e poging proeven aan de rustende slager. Feedback kwam per telefoon en ik was van te voren al gewaarschuwd voor eventueel vernietigend commentaar...

Zomaar wat quotes: "Niet te eten, ik heb het uitgespoegd, wat voor kruien zitten er door joh?, keihard!"

Kortom 't was niet veel blijkbaar. In huize Rinus werd er edoch smakelijk gegeten, tikkeltje droog misschien. Dat moet wel echte liefde zijn.





2 opmerkingen:

  1. Ha Rinus,

    Leuk dat je nu uitgerekend over worst begint...
    Net terug uit Portugal zullen we je even een foto sturen van een broodje met daarin plakjes chorizo (meegebakken). Zó lekker....ook iets voor jou om die combi te maken?

    Groet, M&A

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is zeker een goed idee! Was het gerstenbroodje nog te pruimen?

    BeantwoordenVerwijderen